میکسر صنعتی (Industrial Mixer)

میکسر صنعتی (Industrial Mixer)

تماس بگیرید

تحویل اکسپرس

خدمات پس از فروش

کیفیت بال

مشاوره فنی

میکسر صنعتی (Industrial Mixer)

میکسر صنعتی دستگاهی است که مواد را با هم مخلوط می­‌کند. میکسرها تقریباً توانایی ترکیب هر ماده­‌ جامد یا مایعی را به‌منظور دستیابی به محصول نهایی دارند. بسیاری از فرایندهای تولیدی در دنیا توسط میکس یا اختلاط صورت می گیرد.

از میکسر­ها در بسیاری از صنایع در طی فرآیند تولید استفاده می‌شود. تنوع موجود در قدرت موتور و تیغه های میکسر به آنها این اجازه را می دهد تا انواع مختلفی از مواد را ترکیب کنند. از میکسر ها به طور گسترده در بسیاری از صنایع از جمله آرایشی و بهداشتی، دارویی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی، شیمیایی، کشاورزی، مواد غذایی و آشامیدنی، خمیر و کاغذ و صنایع چسب و درزگیر استفاده می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره میکسر صنعتی (Industrial Mixer) اینجا کلیک کنید.

انواع میکسرها از نظر حرکتی

1-میکسرهای استاتیک

در این نوع میکسرها مواد با حرکت از مسیرهای مشخصی با هم مخلوط می شوند که از جمله آنها میکسر انتهای چرخ گوشت و یا اکسترودرهای پلیمیری می باشد. در این نوع میکسرها مواد بواسطه هندسه میکسر و عبور از میان آن با هم مخلوط می شوند و میکسر حرکت نمی کند.

2-میکسرهای متحرک

در میکسرهای متحرک که بیشترین انواع میکسر از این نوع هستند، یک جزء متحرک (در بیشتر مواقع پره) با چرخش و یا حرکت متناوب خود باعث اختلاط مواد می شود. بیشترین انواع میکسرها، همزنها و اجیتیتورها در این دسته قرار می گیرند.

تفاوت میکسر با همزن (اجیتیتور) (Mixer vs Agitator)

اصطلاحات “همزن” و “میکسر” اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما از نظر فنی متفاوت می‌باشند. میکسرها تجهیزاتی هستند که به سرعت دو یا چند جزء را با هم ترکیب می‌کنند. این اجزا ممکن است از فازهای یکسان یا متفاوت باشند (به عنوان مثال، جامد- مایع، مایع- مایع، گاز- مایع). هنگامی‌که یک جزء وارد میکسر می‌شود، اغلب در حالت “خالص” است و با اجزای دیگر ترکیب می‌شود. از سوی دیگر، همزن‌ها باعث همگن شدن یک مخلوط حفظ می­‌شوند. آنها از تشکیل گرادیان دما جلوگیری می‌کنند و قوام یکنواخت را در یک مخلوط تضمین می‌­کنند. در واقع می توان گفت اجیتیتورها زیرمجموعه میکسرها می‌باشند. اجیتیتورها با همزدن مواد به بهبود اختلاط آنها کمک می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

انواع میکسرهای با کاربرد­ صنعتی

نیاز ترکیب و اختلاط مواد مختلف در ضنایع مختلف منجر به پیدایش انواع زیادی از میکسر شده است که معرفی همه آنها تقریبا غیرممکن است به همین علت در ادامه به معرفی چند نمونه از مهمترین انواع میکسر می­‌پردازیم.

1- میکسر پارویی:

این نوع میکسر در واقع یه نوع اجیتیتور می‌­باشد که به منظور اختلاط همگن استفاده می­‌شود. این نوع میکسر دارای بازو های پارویی‌شکل است که حول یک محور افقی می­‌چرخد.

میکسر پارویی

2- میکسر روبانی:

میکسر روبانی نوع خاصی از مخلوط‌کن‌های پودری هستند که از 2 قسمت تشکیل شده‌اند که بر روی یک محور مرکزی نصب شده‌اند. محیط اختلاط اغلب شامل نوارهای مارپیچ داخلی و خارجی است که برای حرکت مواد به داخل و خارج طراحی شده‌اند.

میکسر روبانی

3-  هموژنایزرها:

هموژنایزرها دسته‌ای دیگر از انواع میکسر هستند که به‌منظور همگن کردن مخلوط استفاده می­‌شوند. تولیدات شتابدهنده فناوریار در زمینه هموژنایزرها از فناوری سیلورسون انگلستان استفاده کرده و دارای بیشترین عملکرد در بین نمونه های هم رده خود می باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

هموژنایزر

4- میکسر سیاره‌ای:

میکسر سیاره‌ای یکی دیگر از انواع میکسر است که برای تهیه انواع خمیر یا رب از آن استفاده می‌شود. علت نامگذاری این مدل میکسر این است نحوه چرخش تیغه‌های میکسر به دور مرکز مخزن، مانند گردش یک سیاره به دور خورشید است.

میکسر سیاره ای

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

5- میکسر صنعتی (میکسر استیل، آهن و یا پلی اتیلن):

این نوع میکسر که به‌صورت عمودی می باشند، رایج‌ترین نوع و متداول نوع میکسر می‌باشد که به‌دلیل استفاده از تیغه و پروانه‌های متفاوت در آن کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف دارد. این مدل میکسرها تک، دو و یا سه جداره هستند.

میکسر استیل با تیغه لنگری جاروئک دار
Steel_mixer_with_scraber
میکسرصنعتی استیل فناوریار با دیواره تراش جهت میکس سیالات ویسکوز
میکسر صنعتی 500 لیتر
میکسر استیل 500 لیتر صنعتی ویژه سیالات ویسکوز

در این زمینه واحد فناوریار امکان طراحی و ساخت و تحویل انواع میکسر  صنعتی با کاربردهای خاص و مشخص را بسته به نیاز شما با کمترین قیمت و در کوتاهترین زمان را دارد.

به منظور اطلاع از قیمت و انواع میکسر فناوریار به اینجا سربزنید.

میکسر پلی اتیلن
میکسر صنعتی پلی اتیلن

 

انتخاب میکسر پلیمری با مخزن پلی اتیلن
انتخاب میکسر پلیمری میکسرهای با مخزن پلیمری یا به اختصار میکسر پلیمری به ویژه پلی‌اتیلن یا پلی پروپیلن...
راهنمای انتخاب هموژنایزر
انتخاب هموژنایزر با توان مناسب یکی از دغدغه های خریداران پمپهای هموژنایزر، تعیین میزان توان پمپ مورد...
ساخت اکسترودرهای پلاستیک
معرفی اکسترودرهای پلاستیک : اکسترودرهای پلاستیک، دستگاه‌هایی هستند که برای ذوب و شکل‌دهی پلاستیک استفاده...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *