خاصیت ژل ضدعفونی کننده دست پاکسا

hand_sanitizer_02

خاصیت ژل ضدعفونی کننده دست پاکسا

تماس بگیرید

تحویل اکسپرس

خدمات پس از فروش

کیفیت بال

مشاوره فنی

ژل ضدعفونی کننده دست پاکسا با دارا بودن ۶۰% الکل اتانول یکی از بهترین ضدعفونی کننده‌ها است. در پی همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که علاوه بر شستشوی مکرر دست‌ها باید از مواد ضدعفونی کننده استفاده شود. ژل‌های ضدعفونی کننده دست یکی از این موادی هستند که به‌راحتی می‌توان از آنها برای ضدعفونی کردن دست و یا حتی سایر نقاط بدن استفاده کرد. ژل‌های ضدعفونی کننده جلوی رشد و به‌وجود آمدن و تکثیر باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها را می‌گیرد و به پیشگیری از ویروس کرونا کمک می‌کند. این ژل‌ها اگر در بسته‌بندی‌های مناسب وارد بازار شوند، می‌توانند به جای آب و صابون در شرایطی که دسترسی به آب و یا صابون وجود ندارد، مورد استفاده قرار بگیرند؛ اگر چه ضدعفونی کننده‌های الکلی می‌توانند بسیاری از میکروب‌ها را غیرفعال کنند، اما این خطر وجود دارد که مردم به اندازه کافی از این مواد را استفاده نکنند یا پیش از آنکه روی پوست خشک شود آن را پاک کنند. پژوهش‌ها نشان داده است که مواد ضدعفونی عمدتاً در محیط‌های کلینیکی مانند بیمارستان‌ها به‌خوبی عمل می‌کند. یعنی مکان‌هایی که اگرچه دست‌ها با انواع میکروب‌ها تماس دارند اما ظاهری پاکیزه دارند و در مجموع کثیف و چرب نیستند، اما در سطح جامعه وضعیت متفاوت است؛ مثلا بعد از خوردن غذا، ورزش کردن، ماهیگیری یا حتی کار در باغ‌ها و باغچه ها دست‌ها کثیف و چرب می‌شوند. هنگامی که دست‌ها چرب و کثیف باشند، ژل ضدعفونی کننده در از بین بردن ویروسها باکتری‌ها موثر نخواهند بود و در چنین شرایطی شستشوی دست با آب و صابون قبل از ضدعفونی با ژل توصیه می‌شود. ضدعفونی کننده‌ها قادر به پاک کردن یا غیرفعال کردن مواد شیمیایی مضر برای بدن از سطح پوست نیستتند. علاوه بر این در یک تحقیق دیده شد که میزان سموم دفع آفات در بدن افرادی که از دفع کننده الکلی برای شستشوی دست‌ها استفاده کرده بودند، افزایش یافته بود. برای این کار نیز بهترین روش شستشو با آب و صابون است. برای استفاده کمتر از جمله های ضدعفونی کننده باید ماده ضدعفونی کننده سطح دست از کف دست و پشت آن گرفته تا لابلای انگشتان و ناخن‌ها را بپوشاند.

میزان ژل ضدعفونی کننده دست:

دقت کنید که باید هر دو دست در ضدعفونی شوند و صبر کنید تا ژل خشک کاملا خشک شود. در آن هنگام است که میکروب‌ها کشته می‌شود. ماده اصلی سازنده ضدعفونی کننده الکلی تنها زمانی برای بدن انسان بی خطر است که روی پوست مالیده شود و اگر افراد آن را بخورد ممکن است دچار مسمومیت‌های الکلی بشوند. گزارش‌های مرکز کنترل سوم ایالات متحده حاکی از آن است که تنها در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۵ هزار نفر به دلیل مسمومیت کودکان‌شان با مواد ضدعفونی کننده الکلی با این مرکز تماس گرفته‌اند، خطر خوردن این مواد توسط کودکان بسیار بالاست. زیرا که ژل‌های ضدعفونی کننده معطر رنگی روشن و براق هستند و بسته‌بندی جعبه جذابی دارند.
این ضدعفونی کننده‌ها را نباید در دسترس کودکان قرار داد و باید تنها با نظارت بزرگسالان از آنها استفاده شود.
علاوه بر استفاده از حجم کافی ژل‌ها در هر بار ضدعفونی، پوشاندن کامل بخش‌های مختلف دست با آن بسیار ضروری است تا به این ژل‌ها فرصت عمل بدهید.
این ژل‌ها برای خشک شدن به دست کم یک دقیقه زمان نیاز دارند. بنابراین اگر مقدار کمی از ژل را به دست خود بمالید و بلافاصله دست‌های خود را به صورت یا نقطه دیگری از بدن بمالید، این ویروس را به جاهای دیگر بدن منتقل می کنید. به یاد داشته باشید افراد زیادی قبل از شما به مخزن‌های ژل‌های ضدعفونی کننده دست زده‌اند، پس لازم است آن‌ها را قبل از استفاده ضد عفونی کنید.

آیا ضدعفونی کننده‌ها باکتری‌های مفید را نیز از بین می‌برند؟

پزشکان هشدار می‌دهند از آنجایی که ژل‌های ضدعفونی علاوه بر باکتری‌های بد باکتری‌های خوب پوست را نیز از بین می‌برند استفاده بیش از حد از آنها می‌تواند مضر باشد و به ایجاد بیماری‌های پوستی منجر شود، بنابراین از ژل‌های ضدعفونی کننده باید به‌موقع و در زمان نیاز استفاده کنید. ژل‌های ضدعفونی کننده پوست را بیش از زمانی که از آب و صابون استفاده می‌کنید خشک می کنند.
ژل ضدعفونی کننده دست محصول تازه‌ای نیست این محصول اولین بار در سال ۱۹۶۶ توسط شخصی به نام هرناندز که در آن زمان دانشجوی پرستاری بود ساخته شد، که بر پایه الکل بود و علاوه بر تمیز کردن دست‌ها، محیط‌های آلوده رانیز تمیز می‌کرد. این محصول مانند بسیاری از محصولات دیگر با استقبال گسترده مواجه نشد، ولی در سال ۲۰۰۹ با همه‌گیری ویروس آنفولانزای خوکی مورد استقبال مردم قرار گرفت. در آن سال فروش ژل‌های آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده در کشورهای مختلف مانند آمریکا تنها در طی شش ماه حدود ۷۰ درصد افزایش داشت. در نهایت در سال ۲۰۱۰ استفاده از بطری‌های کوچکی که با ژل‌های ضدعفونی کننده در دنیا رایج شد. البته محبوبیت ژل‌های ضدعفونی کننده فقط ناشی از بیماری‌های فراگیر نبود. صنعت تولید این محصولات باعث فروش آن شد؛ چند سال اخیر شاهد آن هستیم که ژل‌های ضدعفونی کننده از طریق راه‌های مختلف به بازار راه یافته‌اند، علاوه بر این در این مدت ژل‌های ضد عفونی کننده به تولید رسید که به‌جای استفاده از الکل از ترکیبات غیرالکلی استفاده می‌کنند که دستور آن به‌صورت خانگی در شبکه های مجازی اینترنت موجود است. کاملا واضح است محصولات جدید از ویژگی‌های ضدعفونی کننده رایج در بازار از جمله الکلی ساده و نه چندان جذاب مورد استفاده در بیمارستان فاصله زیادی گرفته‌اند. متخصصین بهداشتی بر این عقیده‌اند که برای کشتن بیشتر ویروس ها حداقل ۶۰ درصد الکل لازم است. بیشتر ژل‌های ضد عفونی کننده حاوی ۶۰ تا ۹۵ درصد الکل هستند، البته برای کسانی‌که پوست حساسی دارند، ژل ضدعفونی کننده بدون الکل نیز وجود دارد.
تا مدت‌ها در تمام محصولات بهداشتی از ترکیباتی به نام تریکلوزان استفاده می‌شود که برتر مشخص شد برای بدن انسان اثر منفی دارند به همین دلیل استفاده از آنها ممنوع شد.
ژل ضدعفونی کننده حاوی مقادیری مرطوب کننده از جمله ژل آلوورا برای جلوگیری از خشکی پوست است. همچنین علاوه بر دست‌ها باید زیر ناخن‌ها نیز توسط ژل ضدعفونی کننده ضدعفونی شود. برای شستن دست‌ها با آب و صابون لازم است ها ۱۵ تا ۲۰ ثانیه شسته شوند، ولی ژل ضدعفونی کننده با صرفه‌جویی در زمان شستشو و ضدعفونی باعث کمک به افراد می شود. اگر ناخن‌های بلندی داشته باشید یا از زیورآلات استفاده کنید ژل‌های ضدعفونی اثر کمتری بر روی بوشهر شما دارند استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده همچنین می‌تواند تا ۵۹ درصد از میزان ابتلا به بیماری‌های گوارشی بکاهد، ولی در هنگام استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده به خاطر داشته باشید که جواهرات و زیورآلات خود را از دست خارج کنید. یک قطره از ژل را به میزانی که تمام دست را ضدعفونی کننده روی کف دست ریخته و دست‌ها را به هم بمالید لای انگشتان و زیر ناخن ها را نیز فراموش نکنید.

مضرات استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده:

استفاده از ژل ضدعفونی کننده علاوه بر فوایدی که دارد مضراتی نیز دارد. با شیوع ویروس کرونا استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. اما استفاده از این ضدعفونی کننده‌ها به‌صورت ژل مضراتی نیز دارد یکی از آن‌ها اثری است که روی محیط زیست دارد، به‌طوری‌که مطالعات نشان می‌دهد که ریختن اتانول به دریاچه‌ها حوضچه ها رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها می‌تواند به‌گونه‌های آبزی آسیب برساند.
انواع ضدعفونی کننده‌ها
تقسیم‌‌بندی‌های مختلفی برای ضدعفونی کننده وجود دارد، ولی به‌طور کلی ضدعفونی کننده‌ها به انواع ضدعفونی کننده‌های دست و سطوح تقسیم می‌شوند. به‌طوری‌که ضدعفونی کننده‌های سطوح باید برای دست استفاده شود.
ژل ضدعفونی کننده دست پاکسا در بسته‌بندی‌های ۳۵ میلی‌لیتری ۶۰ میلی‌لیتری و ۱۲۰ میلی‌لیتری عرضه شده است. هر یک از این بسته‌بندی‌ها برای مصارف خاصی به‌کار می‌رود.
ژل ضدعفونی کننده ۳۵ میلی‌لیتری در بسته‌بندی شیشه‌ای ارزش شده است و دارای رنگ شفاف و قابل استفاده در جیب لباس و کیف است و می‌توان آن را در جاهای گوناگون به‌کار برد، از جمله مکان‌های عمومی محل کار و حتی مراسم‌ها.
ژل ۶۰ میلی‌لیتری پاکسا در بسته‌بندی ۶۰ میلی‌لیتری و به‌صورت ظروف پلاستیکی ارائه شده است که از آن می‌توان در محل‌های عمومی در محل کار در مراسم‌ها و حتی منزل از آن استفاده کرد که این بسته‌بندی بسیار سبک هستند و در سه رنگ شفاف صورتی رنگ و آبی رنگ عرضه شده است.
بسته بندی سبک و کوچک به مشتری کمک می‌کند تا در همه جا از این ژل های ضدعفونی کننده استفاده کنند. حتی می‌توان ژل‌های با بسته‌بندی بزرگتر را خریداری کرد و پس از اتمام بسته بندی کوچک در آن را مجدد شارژ نمود.

چرا استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده پاکسا توصیه می‌شود؟

استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده پاکسا به شما توصیه می‌شود، چرا که دارای الکل ۶۰ درصد اتانول است و کمترین ضرر برای پوست را دارد و بیشترین میزان کشندگی انواع باکتری میکروب و ویروس و قارچ را دارد و شما می‌توانید با انتخاب بسته‌بندی مناسب خود و خرید آنها از این محصول خوب بهره‌مند شوید. این محصول توسط متخصصین این حوزه به شما توصیه می شود زیرا که دارای بالاترین میزان کشندگی انواع میکروب، ویروس باکتری و قارچ است و دستان شما را به مرطوب نگه می دارد و در همه حال می‌توانید آن را همراه خود داشته باشید و اطمینان حاصل کنید در مکان‌هایی که دارای آب و صابون وجود ندارد و یا امکان استفاده از آن نیست، بتوانید به بهترین شکل دستان خود را ضدعفونی کنید و از ویروس کرونا در امان باشید.
ژل ضدعفونی کننده پاکسا با فرمولی منحصر به فرد و دانش‌بنیان تولید شده است و در رنگ‌ها و عطر و بوی مختلف عرضه و ارائه شده است و شما می‌توانید در صورت تمایل از رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف آن استفاده کنید و یا در صورتی که علاقه‌ای به رنگ و عطر آن ندارید، می توانید از ژل بی رنگ و بدون بوی این محصول استفاده کنید.

انتخاب میکسر پلیمری با مخزن پلی اتیلن
انتخاب میکسر پلیمری میکسرهای با مخزن پلیمری یا به اختصار میکسر پلیمری به ویژه پلی‌اتیلن یا پلی پروپیلن...
راهنمای انتخاب هموژنایزر
انتخاب هموژنایزر با توان مناسب یکی از دغدغه های خریداران پمپهای هموژنایزر، تعیین میزان توان پمپ مورد...
ساخت اکسترودرهای پلاستیک
معرفی اکسترودرهای پلاستیک : اکسترودرهای پلاستیک، دستگاه‌هایی هستند که برای ذوب و شکل‌دهی پلاستیک استفاده...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *