فروش‌ویژه!
, ,

ژل ضدعفونی‌ کننده الکلی 120میلی‌لیتر

ریال۶.۵۰۰

ژل ضدعفونی‌ کننده دست پاکسا از سال 1398 توسط شرکت پژوهشگران صنعت آزمونه با فرمولی منحصربه‌فرد تولید شده است. محصول فوق به‌دلیل استقبال مصرف‌کنندگان با تولید تیراژ بالا توانست با تأمین بازار داخلی کشور در کاهش نیاز به محصول خارجی مؤثر باشد. این محصول در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی نیز به فروش بالایی دست پیدا کرده است. از جمله ویژگیهای این محصول دانش­بنیان، کاهش هزینه تولید و دستیابی به درصدهای بالاتر الکل می­باشد. این محصول دانش­بنیان، بواسطه دارا بودن گلیسیرین، خاصیت نرم کنندگی نیز دارد.

ژل ضدعفونی‌ کننده الکلی 120میلی‌لیتر

از زمانی که کرونا در دنیا همه گیر شد، استفاده از انواع ژل شستشو و ضد عفونی کننده ها ، اهمیت بیشتری پیدا کرد. امروزه کمتر کسی را می توان یافت که همراه خود، این مواد را نداشته باشد. کرونا ویروسی است که بر روی سطوح می نشیند و کافی است دست شما با سطح آلوده برخورد کند. در این صورت یک راه انتقال ویروس از طریق دهان فراهم خواهد شد. به همین دلیل است که متخصصین توصیه می کنند حتما سطوح تمیز شده و دست های خود را ضد عفونی کنید. اما آیا می دانید در استفاده از این مواد باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟

بهترترین ماده برای بهداشت دست ماده ای است که در کمترین زمان، با کمترین تحریک پوستی، باکتری‌های آلوده کننده را از بین ببرد . فاکتور‌هایی که باید برای انتخاب یک ماده ضدعفونی کننده در نظر گرفت شامل: اثر بخشی ماده ضدعفونی کننده، تحمل پوستی آن ماده، از نظر هزینه مقرون به صرفه باشد، همچنین از نظر ظاهری مناسب باشد و عطر و بوی خوبی نیز داشته باشد و استفاده از آن هم راحت باشد، علاوه بر آن، این ماده باید در دسترس بوده و تهیه آن آسان باشد، زمان خشک شدن آن با مدت زمان لازم برای از بین بردن باکتری متناسب باشد . به تازگی استفاده از ژل‌های دست بر پایه الکل،که اثر آنتی میکروبیال خوبی دارند و بدون نیاز به آب خیلی زود فلور مقیم و گذرا را از بین می‌برند، مورد استفاده گرفته است. ژل ضدعفونی‌ کننده دست معمولا برای از بین بردن سریع باکتری‌ها و ویروس‌های موجود بر روی پوست دست به‌کار می‌رود. این ژل‌ها ترکیب صابونی ندارند و معمولاً حاوی درصد بالای الکل هستند که به جای شستشو با صابون مورد استفاده قرار گرفته و اثر سریع تری بر روی باکتری‌ها دارند . ژل ضدعفونی‌ کننده الکلی که به شستشو دست با آب نیاز ندارند اثر ضد میکروبی سریع و بسیار خوبی دارند . قبل از ارزیابی هر پاک کننده دست، طراحی یک آزمایش معتبر اهمیت دارد که بر پایه تست‌های مناسب و روش‌های نمونه گیری توسعه یافته است . بر این اساس در این مطالعه سعی شد تا تاثیر ژل ضدعفونی‌ کننده بهداشت دست بر تعداد باکتری و همچنین تاثیر زمان بر آن را بررسی کنیم.

روش‌کار

در این پژوهش علوم پایه، ژل بهداشتی دست با مارک کارتا (که حاوی اتیل الکل- آب دیونیزه- گلیسیرین- پروپیلن گلیکول- کاربوپل 940- تری اتانول آمین- پلی سوربات 20 و اسانس است.) مورد استفاده قرار گرفت و از باکتری استافیلوکوکوس اورئوس، به دلیل رایج بودن و حضور آن بر روی پوست دست استفاده شد. در این مطالعه سوسپانسیونی با تعداد 108×3 باکتری در میلی‌لیتر معادل با کدورت استاندارد 1 مک فارلند از باکتری Staphylococcus aureus تهیه شد. کدورت 1 مک فارلند دارای جذب نوری 0.256 در طول موج 620 نانومتر می‌باشد. سپس 8 لوله انتخاب نموده و در لوله ی اول 200 میکرولیتر از شیرابه باکتری 1 مک فارلند با 1800 میکرولیتر نرمال سالین مخلوط گردید، در سایر لوله‌ها 1800 میکرولیتر نرمال سالین ریخته شد و به صورت زیر رقت سازی سریال انجام شد (حجم نهایی 2 میلی‌لیتر)(لوله‌های سری اول).

منبع: دانشکده علوم پژشکی

1- ضد عفونی کننده ها، به عنوان مکمل استفاده شوند.
باور اشتباهی که در میان مردم وجود دارد این است که تنها کافی است کمی ضد عفونی کننده به دست های خود اسپری کنیم تا از شر میکروب ها راحت شویم. در صورتی که لازم است بدانید این مواد و همچنین ژل ها، تنها بخشی از میکروب ها را از بین می برند و حتما باید دست های خود را با آب و صابون بشویید.
2- ژل ضدعفونی‌ کننده ها بر روی دست های کثیف و چرب تاثیر ندارند.
دقت داشته باشید که اگر دست های شما خیلی کثیف یا چرب باشند، استفاده از ژل شستشو و ضد عفونی کننده ها هیچ تاثیری نخواهد داشت. برای مثال اگر گلکاری انجام داده و دست های شما کثیف شده، باید ابتدا گرد و خاک را بشویید و سپس ژل را استفاده کنید.
3- ضد عفونی کننده ها، تنها میکروب ها را از بین می برند.
در صورتی که از مواد شیمیایی سمی استفاده می کنید و بخشی از آن با پوست دست تماس پیدا کرد، تنها راه پاک کردن دست ها، شستن با آب و صابون است. ضد عفونی کننده ها، تنها قادر به از بین بردن گروهی از میکروب ها هستند. قدرت ژل ها و ضدعفونی کننده ها، وابسته به میزان الکل موجود در ان ها است. هر اندازه الکل بیشتر باشد، طیف بیشتری از میکروب ها را خواهد کشت.
4- در استفاده از ژل شستشو خساست به خرج ندهید.
شما باید دو دست خود را به ژل آغشته کنید به گونه ای که دست ها کاملا خیس شوند. تنها در این صورت است که کارایی ژل برای از بین بردن میکروب ها را شاهد خواهید بود. سپس اجازه دهید دست ها خشک شوند تا مطمئن شوید میکروب ها از بین رفته اند. حداقل یک دقیقه صبر کرده و سپس دست های خود را به صورت بزنید و یا خوراکی خود را میل کنید.
5- ژل شستشو، باکتری های مفید را نیز از بین خواهد برد.
ژل ها و ضد عفونی کننده ها، حتی باکتری های مفید پوست ار نیز از بین می برند لذا تا جایی که امکان دارد، دست های خود را با آب و صابون بشویید تا باکتری های مفید پوست لطمه نبینند.

وزن 120 گرم
ابعاد 10 × 2 × 6 سانتیمتر
حجم

120 میلی لیتر

تولید کننده

دانش بنیان پاک سا

کیفیت

بدون ایجاد حساسيت پوستي
بدون آسیب رسانی به محیط زیست
دارای نرم کننده پوست
دارای خواص پاك‌كنندگي بالا
داراي اثر كشندگي سريع
بی‌خطر براي سلامتي انسان
کشندگی 99/99 درصد باكتري‌ها، مخمرها، كپك‌ها و ويروس‌ها

قابلیت استفاده

دست

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ژل ضدعفونی‌ کننده الکلی 120میلی‌لیتر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *