سندبلاست سرسیلندر و قطعات خودرو

سندبلاست سرسیلندر و قطعات خودرو

تماس بگیرید

تحویل اکسپرس

خدمات پس از فروش

کیفیت بال

مشاوره فنی

استفاده از سندبلاست سرسیلندر و خدمات سندبلاست در تعمیرگاههای خودرو

استفاده از سیستم سندبلاست سرسینلندر بصورت کابین سندبلاست در کارگاه و یا برون سپاری و استفاده از خدمات سندبلاست امروزه بسیار متداول است. تا چندین سال قبل، به محض بازکردن سرسیلندر به منظور جایگذاری مجدد، سرسیلندر کف تراشی میشد. پس از مدتی تعمیرکاران از واترجت و واتربلست برای تمیزکردن سرسیلندر استفاده کردند ولی واترجت داخل خلل و فرج سرسیلندر نفوذ کرده و باعث خرابی می شود. در نهایت امروزه مشخص شده که سندبلاست بهترین و ارزانترین روش پاک کردن قطعات خودرو بدون آسیب رساندن به آنهاست(منبع).

ارائه خدمات سندبلاست سرسیلندر  توسط فناوریار

امروزه در بسیاری از کارگاهها برای پاک کردن سرسیلندر، گیربکس و قطعات موتور از سندبلاست استفاده می‌شود و بزودی دستگاه سندبلاست یکی از ملزومات کارگاه خواهد شد. مثلا سندبلست سرسیلندر خودرو. به این منظور لازم است ابتدا کابین سندبلاست با فضای مناسب تهیه کنید. سپس با استفاده از پودر مناسب قطعات در داخل کابین را بلاست کنید.

سندبلست موتور
سندبلاست سرسیلندر موتور-تفاوت دو قسمت مشخص است

در این حالت توجه کنید اولا از کابین سندبلاست نوع مکشی استفاده شود تا تخریب سطحی ایجاد نکند. بعلاوه بهتر است برای سندبلاست قطعات خودرو از پودر فلزی جهت سندبلاست استفاده کنید. این پودر رنگی مشابه خود فلز دارد و باعث تغییر رنگ سطح قطعه نمی شود. در صورتی که از پودرهای دیگر(نظیر سیلیس و گارنت و …)، استفاده کنید رنگ سطح قطعه تغییر می‌کند.

و از آنجا که قیمت پودر فلزی بسیار بیشتر از پودرهای معمولی است، لازم است از سیستمی استفاده کنید که قابلیت بازیابی پودربلست گران قیمت فلزی را داشته باشد. کابین سندبلاست فناوریار دارای این قابلیت است. لازم به ذکر است فناوریار خدمات سندبلاست را نیز ارائه می دهد.

برای راه اندازی یک بخش سندبلاست سرسیلندر و گیربکس چه اجزایی باید خریداری شود و چقدر هزینه دارد؟

برای راه اندازی کل خط بلست اجزا زیر را تهیه کنید

1-کابین سندبلاست و مکنده: این کابینها لازم است مشخصات گفته شده شامل فضای کار و… را داشته باشد. کابین بلست فناوریار با ابعاد بهینه (55در85) قابلیت بلست یک گیربکس کامل را دارد. قیمت آن معمولا بین 40 تا 140 میلیون تومان است.

کابین سندبلاست فناوریار

2-  کمپرسور: به منظور بلست قطعات، لازم است حداقل کمپرسور 1000 لیتری بخرید ولی برای کابین بلست فناوریار با طراحی ویژه ای که در سیستم پاشش صورت گرفته، نیاز به کمپرسور حداقل 250 لیتر دارید. این به این معنی است که کار شما با یک کمپرسور 250 لیتری نیز انجام می‌شود ولی هر چقدر کمپرسور بزرگتری استفاده کنید سرعت کارتان بیشتر است. در حال حاضر قیمت کمپرسور از 10 میلیون تومان شروع می‌شود.

3-پودر فلزی ویژه: این پودرها که از پودر اکسید فلزی کروی تشکیل شده در اصل برای قطعات هواپیما کاربرد دارد ولی برای قطعات خودرو نیز باعث نتیجه عالی می‌شوند. تنها عیب آن قیمت بالای آن است که با استفاده از سیستم بازیافت پودر(در کابین فناوریار) این مشکل ان نیز مرتفع شده است. قیمت آن هر کیلو 150 هزار تومان می‌باشد.

در مجموع می توان با حدود 50 میلیون تومان یک کارگاه بلست ایجاد نمود که کارهای یلست و تمیز کاری قطعات را انجام دهد.

لازم به ذکر است یک راه دیگر برون سپاری خدمات و مراجعه به مراکز ارائه خدمات سندبلاست با این کیفیت است.

استفاده از سندبلاست جهت رنگ زدایی قطعات بدنه در کارگاههای صافکاری و نقاشی

در کارگاههای صافکاری و نقاشی برای رنگ زدایی قطعا بدنه نظیر درب موتور، سقف و … نیز از سندبلاست استفاده می‌شود. برای این کاربردها از دیگ سندبلاست فشاری میدانی باید استفاده شود. در این حالت قطعه بدنه را در محیط باز قرار دهید و با سندبلاست میدانی سطح آن را جارو کنید. نکته مهم توجه به ضخامت قطعات بدنه و توجه به عدم آسیب دیدگی آنها در حین بلست می‌باشد. در صورتی که کار شما کم است فناوریار پیشنهاد ارائه خدمات سندبلاست را به شما ارائه میدهد.

نکات مورد توجه در هنگام استفاده از کابین سندبلاست قطعات خودرو

-در هنگام سندبلاست سیلندر و سایر قطعات خودرو با استفاده از کابین سندبلاست توجه داشته باشید که هنگام برخورد ذرات به سطح فلز، چربیها و کثیفیها هم بهمراه ذرات جدا می شو و در داخل پودرهای برگشتی قرار می‌گیرند. از این رو لازم است در فواصل زمانی مشخص پودر بلست را مجدد الک کنید تا ذرات و کثیفیها از آن جدا شوند.

-پس از بلست قطعات مثلا گیربکس، بر روی قطعه مجدد بادبگیرید تا ذرات ریز بلست باقیمانده بر روی سطح از آن جدا شوند.

پوسته گيربكس پژو - فروشگاه لوازم خودرو کارایدک

سندبلاست سرسیلندر و گیربکس -پوسته گیربکس خودرو

-توجه داشته باشید به هنگام سندبلاست سرسیلندر و  قطعات حساسی که ورود شن به آنها موجب خرابی می‌شوند نظیر بلبرینگهای گیربکس و … را بپوشانید.

-بهتر است قبل از بلست با دستمال و یا برس سطح کار را کمی تمیز کنید تا کار بلست و مصرف پودر آن کمتر شود. گرچه پودر بازیافت می‌شود ولی با این کار میزان الک کردنهای پودر کمتر می‌شود.

آموزش باز و بستن سر سیلندر با دو روش

پیش از وارد کردن قطعه به کابین سندبلاست بهتر است با دستمال آلودگیهای اصلی سرسیلندر را از بین ببرید

-توجه داشته باشید پودرها خشک باشند و اگر پودر در حین کار و یا محیط مرطوب خیس شد، حتما با قرار دادن در کنار بخاری، پودر را خشک کنید. کارکردن با پودر مرطوب بسیار سخت و نشدنی است. به همین علت است که در محیطهای شرجی امکان بلست وجود ندارد.

-استفاده از پودر سیلیس در تمام دنیا ممنوع است. پودر سیلیس خطرناک و سرطانزاست. برای کمی سود بیشتر سلامتی خود را به خظر نیندازید. اگر بدنبال پودر ارزان هستید گارنت و مسباره را امتحان کنید.

 

انتخاب میکسر پلیمری با مخزن پلی اتیلن
انتخاب میکسر پلیمری میکسرهای با مخزن پلیمری یا به اختصار میکسر پلیمری به ویژه پلی‌اتیلن یا پلی پروپیلن...
راهنمای انتخاب هموژنایزر
انتخاب هموژنایزر با توان مناسب یکی از دغدغه های خریداران پمپهای هموژنایزر، تعیین میزان توان پمپ مورد...
ساخت اکسترودرهای پلاستیک
معرفی اکسترودرهای پلاستیک : اکسترودرهای پلاستیک، دستگاه‌هایی هستند که برای ذوب و شکل‌دهی پلاستیک استفاده...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *