چگونگی ثبت شرکت

چگونگی_ثبت_شرکت

چگونگی ثبت شرکت

تماس بگیرید

تحویل اکسپرس

خدمات پس از فروش

کیفیت بال

مشاوره فنی

چگونه شرکت خود را ثبت کنم؟

برای پاسخ به سوال چگونگی ثبت شرکت باید گفت که امروزه برای توسعه کسب‌وکار و قانونی نمودن آن نیاز به ثبت شرکت داریم. برای انجام این کار نیاز به اطلاعاتی در زمینه ثبت شرکت می‌باشد. در این مقاله سعی بر این است که ثبت شرکت و خلاهای آن و مشکلاتی که در این راه ممکن است برای ما پیش آید را بررسی کنیم.

مراحل ثبت شرکت:

ابتدا نوع شرکت را مشخص می‌کنیم.
انواع شرکت شامل: شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت بازرگانی، شرکت سهامی عام، شرکت تضامنی، شرکت تعاونی و شرکت نسبی می باشد. اطلاعات در خصوص انواع شرکتها را با یک جستجو در اینترنت میتوان بدست آورد. اصولا شرکت با مسئولیت محدود عمومیت بیشتری دارد. در واقع شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که در آن اعضای شرکت به اندازه میزان سرمایه خود مسئولیت دارند. این نوع شرکت متشکل از دونفر یا بیشتر می‌باشد.

ثبت نام در سامانه ثبت شرکت‌ها

برای ثبت نام در سامانه ثبت شرکتها ابتدا در وبسایت اطلاعات مربوط به اعضای شرکت و میزان سرمایه شرکت و سمت افراد را مشخص می‌کنیم. سپس مراحل را به ترتیب جلو می‌بریم. در مراحل بعدی اساسنامه را براساس اطلاعات شرکت تنظیم می‌کنیم.
اساسنامه بصورت پیش‌نویس موجود است. کافی است اطلاعات ناقص را تکمیل کنیم. پس از ثبت اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و صورتجلسه هیئت مدیره را دریافت می‌کنیم. و از هرکدام از این مدارک تعداد 2 پرینت گرفته و به امضای اعضای شرکت می‌رسانیم و به انضمام پرینت یک نسخه رسید پذیرش اینترنتی (که روی پاکت ارسال اداره پست قرار میگیرد) توسط شعب منتخب اداره پست به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال می‌کنیم. و یک کد پیگیری از اداره پست دریافت می‌کنیم.
پس از آن در سامانه ثبت شرکتها نیز تاریخ ارسال مرسوله و شماره پیگیری که از اداره پست دریافت کرده ایم را وارد می‌کنیم.
در هریک از مراحل ثبت شرکت کارشناسان فناوریار شما را یاری می‌کنند.
اداره ثبت شرکتها پس از دریافت و بررسی موارد ارسالی، پذیرش شرکت را با درج شناسه ملی و شماره ثبت در سامانه درج می‌کند و پس از آن با درج عبارت ارسال برای روزنامه رسمی با مراجعه به ثبت شرکتها واقع در اتاق بازرگانی ، صنایع،معاون و کشاورزی درخواست خود را برای درج در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار (درصورت نیاز) ثبت می‌کند.
پس از آن به وبسایت روزنامه رسمی به آدرس rrk.ir مراجعه و با وارد کردن شماره پیگیری در وبسایت و پرداخت مبلغ درج شده در این وبسایت روزنامه رسمی خود را پس از چند روز دریافت نماییم.
مراحل بعدی نیز شامل مراجعه اعضای دارای حق امضا به بانک و باز کردن حساب برای شرکت، مراجعه با سازمان امور مالیاتی به آدرس tax.gov.ir و باز کردن حساب کاربری و تکمیل آن تا رسیدن به وضعیت 44 یا گام 4، پرداخت حق تمبر در سامانه امور مالیاتی و مراجعه به سامانه evat.ir و دریافت گواهی ارزش افزوده می‌باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر با خدمات شرکت فناوریار در زمینه ثبت شرکت اینجا کلیک کنید.

چگونه شرکت خود را ثبت کنم؟
چگونه شرکت خود را ثبت کنم؟

پاسخ به سوالات احتمالی متقاضیان درباره چگونگی ثبت شرکت:

  • در مراجعه به ثبت شرکتها واقع در اتاق بازرگانی آیا پرداخت هزینه برای روزنامه کثیرالانتشار لازم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت دریافت روزنامه کثیرالانتشار در صورتی که نیاز به صورتجلسه تغییرات در ادامه پس از ثبت شرکتها باشد لازم است و در غیر اینصورت ضروری نیست.

  • چه کسی باید به ثبت شرکتها واقع در اتاق بازرگانی برای درخواست روزنامه رسمی مراجعه کند؟

مدیرعامل و یا وکیل قانونی شرکت باید مراجعه کند.

  • آیا اعضای شرکت باید سهامدار باشند و یا سهامداران حتما بایستی از اعضای هیئت مدیره باشند؟

افراد میتوانند به عنوان سهامدار، عضو هیئت مدیره و یا هردو و یا یکی از این موارد در شرکت حضور داشته باشند.

  • افراد دارای حق امضا باید چه ویژگی‌ای داشته باشند؟

افراد دارای حق امضا باید قبل از فرایند ثبت شرکت در سامانه ثنا به آدرس adliran.ir مراجعه و با تایید هویت در این سامانه ثبت نام کنند.
همچنین افراد دارای سوءپیشینه باید گواهی سوءپیشینه از پلیس+10 دریافت کرده و به اداره ثبت شرکتها ارسال کنند و معمولا درصورت نیاز به این گواهی سامانه آن را درخواست می‌کند.

  • مدارک لازم برای باز کردن حساب بانکی شرکت چیست؟

مدارک لازم برای باز کردن حساب بانکی شرکت شامل روزنامه رسمی، مدارک ثبتی شرکت، شناسنامه و کارت ملی اعضای دارای حق امضا می باشد.

  • آیا در مراحل ثبت شرکت نیاز به مراجعه حضوری است؟

بجز در مرحله ثبت درخواست برای روزنامه رسمی، نیازی به مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکتها نیست و همه مراحل بصورت آنلاین می باشند.
در این مقاله تلاش کردیم چگونگی ثبت شرکت را با زبانی ساده توضیح دهیم. در صورت درخواست ثبت شرکت خود با  کارشناسان فناوریار تماس بگیرید.

انتخاب میکسر پلیمری با مخزن پلی اتیلن
انتخاب میکسر پلیمری میکسرهای با مخزن پلیمری یا به اختصار میکسر پلیمری به ویژه پلی‌اتیلن یا پلی پروپیلن...
راهنمای انتخاب هموژنایزر
انتخاب هموژنایزر با توان مناسب یکی از دغدغه های خریداران پمپهای هموژنایزر، تعیین میزان توان پمپ مورد...
ساخت اکسترودرهای پلاستیک
معرفی اکسترودرهای پلاستیک : اکسترودرهای پلاستیک، دستگاه‌هایی هستند که برای ذوب و شکل‌دهی پلاستیک استفاده...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *