فروش‌ویژه!
,

اکتان بوستر و بهبود دهنده احتراق موتور

ریال۲۷.۰۰۰

اکتان بوستر و بهبود دهنده احتراق موتور پیشران توسط آزمایشگاه موتور و پیشرانش دانشگاه تربیت مدرس مورد آزمایش قرار گرفته و به تأیید این آزمایشگاه رسیده است. این محصول با قابلیت کمک به افزایش قدرت و شتاب خودرو میزان مصرف سوخت اتومبیل را نیز کاهش می‌دهد. این محصول با دارا بودن فرمولی منحصربه‌فرد از بهترین محصولات مکمل بنزین تولیدشده در ایران است که قابلیت رقابت در بازراهای جهانی را دارد.
دارای تأییدیه از آزمایشگاه موتور و پیشرانش دانشگاه تربیت مدرس
دارای خاصیت شستشوی موتور
یهیود دهنده احتراق موتور
کاملا بی خطر و بدون ضرر و آسیب برای موتور و واشرها
افزایش دهنده اکتان و به‌سوزی موتور
قابل رقابت با نمونه‌های اروپایی
کاهش مصرف سوخت
دارای نقش تمیزکننده در سیستم سوخت‌رسانی
کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی
به هرگونه افزودنی که قابلیت اضافه شدن به مایعات خودرو  از قبیل بنزین و روغن را داشته باشد «مکمل خودرو» گفته می‌شود.. امروزه در بازار انواع مختلفی از مکمل‌های خودرو وجود دارند که هر کدام نیز کاربردهای متفاوتی دارند. از انواع این مکمل‌ها می‌توان به مکمل شوینده سیستم سوخت، مکمل رادیاتور، مکمل روغن موتور و مکمل تمیز کننده کاتالیزور اشاره کرد.
اما رایج‌ترین نوع این مکمل‌ها همان اکتان بوستر( Octane booster) است.
به‌طور خلاصه، عدد اکتان نشان‌دهنده میزان کیفیت و نحوه عملکرد بنزین است. اگر موتور اتومبیل شما تراکم بالاتری داشته باشد، در حقیقت بنزین مورد استفاده برای خودروی شما هم باید دارای اکتان بالاتری باشد. در بیشتر خودروهایی که از سال 2000 به بعد تولید شده‌اند کیفیت سوخت اهمیت زیادی داشته و موتور این خودروها نسبت به سوخت مصرفی حساسیت بالایی پیدا کرده‌اند. یکی از شاخصه‌های مهم بنزین عدد اکتان آن است که نباید از حد استاندارد پایین‌تر باشد. هرچه اکتان بنزین بیشتر باشد، فرایند احتراق به شکل مناسب‌تری انجام می‌گیرد. اما همیشه بنزین‌هایی با عدد اکتان بالا در اختیار نیست. در این شرایط استفاده از اکتان بوسترها بهترین گزینه است. اکتان بوستر به لطف ترکیبات شیمیایی که دارد می‌تواند پس از اضافه شدن به سوخت، در طی واکنشی سریع، عدد اکتان بنزین را افزایش دهد تا احتراق به شکل بهتری انجام گیرد  اگر بنزین مصرفی خودروی شما اکتان کمی داشته باشد، هنگامی که شما در مسیرهای سربالایی حرکت می‌کنید، یا هنگامی که با دور موتور پایین مشغول رانندگی هستید متوجه صدایی می‌شوید که بین مکانیک‌ها به نام صدای سوپاپ شناخته می‌شود. این صدا در واقع همان ناک (Knock) زدن موتور خودرو است. لازم به ذکر است که در خودروهای توربو شارژ، موتور هنگام رانندگی در دور موتورهای بالا و به اصطلاح تخته گاز راندن نیز ناک می‌زند. شنیدن این صدا به منزله زنگ خطری برای شروع تهدیدات جدی‌تر است که این موضوع در موتور اتومبیل‌های توربو شارژ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. عدد اکتان اعلام شده برای بنزین معمولی و سوپر در ایران به ترتیب برابر است با 87 و 95. بنابراین می‌توان گفت عامل متمایز کننده بنزین معمولی و بنزین سوپر در کشور ما، تفاوت عدد اکتان موجود در این بنزین‌ها است. در این قسمت اهمیت استفاده از مکمل بنزین یا اکتان بوستر درک می‌شود. معمولا افراد به دو دلیل از این مکمل‌ها استفاده می‌کنند. اولین و عمومی‌ترین دلیل استفاده از مکمل سوخت، جبران کیفیت پایین بنزین مصرفی است. البته ناگفته نماند که بسیاری از افراد در مصارف مسابقه‌ای نیز از اکتان بوسترها استفاده می‌کنند.
اغلب مردم بر این باورند که در صورت استفاده از بنزین سوپر دیگر نیازی به اکتان بوستر نیست. درحالی‌که به‌علت فاصله بسیار زیاد کیفیت بنزین ارائه شده در کشور ما با استانداردهای جهانی، حتی در صورت استفاده از بنزین سوپر هم موتور خودروی ما به اکتان بوستر نیاز خواهد داشت. بدیهی است درصورت استفاده از بنزین معمولی در خودروهایی که موتور حساس یا توربو دارند، ضرورت استفاده از این مکمل‌ها به مراتب خیلی بیشتر می‌شود.
اکتان بوستر یک مایع است که باید محتوی ظرف آن را در داخل باک بنزین خود خالی کنید. هر اکتان بوستر مقدار مشخصی از بنزین را پوشش می‌دهد که بر روی قوطی و دستورالعمل استفاده از آن ثبت شده است.
در مورد اکتان‌ها باید به این نکته توجه کنید که به دلیل اینکه مشتقات نفتی هستند، در صورت باز ماندن در و باقی ماندن در هوای آزاد، امکان پریدن آنها وجود دارد. بنابراین هر قوطی اکتان را برای یک باک کامل استفاده نمایید.در حال حاضر انواع مختلفی از مکمل‌های افزایش دهنده اکتان در سراسر کشور به خصوص در پمپ بنزین‌ها در دسترس مردم قرار می‌گیرد. حقیقت این است که تعداد بسیار زیادی از اکتان بوسترهای موجود بی‌کیفیت یا تقلبی هستند که استفاده از آن‌ها نه تنها کمکی به بهبود عملکرد موتور خودرو نمی‌کنند، بلکه در طولانی مدت آسیب‌های جدی به خودرو وارد می‌کنند. برخی افراد به منظور افزایش اکتان موجود در بنزین از قرص‌های افزایش اکتان سوخت استفاده می‌کنند که این قرص‌ها توسط هیچ موسسه جهانی تایید نشده و محصول هیچ کمپانی معتبری نیستند.
با توجه به اینکه این روزها بنزین سوپر در اکثر نقاط کشور نایاب شده است، اکتان بوستر‌ها هم در مرکز توجه افرادی که قصد بهبود عملکرد موتور خودروی خود را دارند قرار گرفته‌اند. اکتان بوستر و بهبود دهنده احتراق موتور پیشران که جزو مکمل‌های افزایش دهنده درجه اکتان سوخت است، یک روان‌کننده برای جلوگیری از سایش قطعات داخل موتور اتومبیل(جایگزین سرب) نیز دارد که ضرری به محیط زیست نمی‌رساند.

ویژگی

دارای تأییدیه از آزمایشگاه موتور و پیشرانش دانشگاه تربیت مدرس
دارای خاصیت شستشوی موتور
یهیود دهنده احتراق موتور
کاملا بی خطر و بدون ضرر و آسیب برای موتور و واشرها
افزایش دهنده اکتان و به‌سوزی موتور
قابل رقابت با نمونه‌های اروپایی
کاهش مصرف سوخت
دارای نقش تمیزکننده در سیستم سوخت‌رسانی
کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی

تولیدکننده

شرکت آزمونه

کیفیت

تأیید شده توسط آزمایشگاه موتور و پیشرانش دانشگاه تربیت مدرس

قابلیت استفاده

انواع خودروی بنزینی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اکتان بوستر و بهبود دهنده احتراق موتور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *